دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شاهی:

استادان دانشگاه‌ها در انتقال ارزش‌های دوران مقدس نقش مهمی دارند

فرمانده سپاه ناحیه پارس آباد، نقش استادان دانشگاه‌ها را در امر انتقال ارزش‌های این دوران مقدس مهم دانست و بیان کرد: مهم‌ترین رسالت این حوزه این است که ارزش‌های دفاع مقدس را از طریق بیان و قلم به دانشجویان و نسل آینده منتقل کنند.
کد خبر : 41121

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به مناسبت هفته دفاع مقدس نشستی با عنوان بصیرت سیاسی همزمان با اختتامیه اردوهای بسیج دانشجویی با حضور فرمانده سپاه ناحیه پارس آباد، روسای دانشگاه‌های آزاد و سماء واحد پارس آباد، استادان و جمعی از دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد واحد این شهرستان برگزار شد.


فرمانده سپاه ناحیه پارس آباد با اعلام اینکه به سبب دفاع مقدس اکنون در اوج قدرت قرار داریم، گفت: امروز ما در سایه دلاورمردی‌های رزمندگان کشورمان از کشورهای قدرتمند منطقه و جهان هستیم و استکبار جهانی و ابرقدرت‌ها را به زانو درآورده‌ایم.


سرگرد پاسدار مطلب شاهی با توجه به اینکه ما انقلابمان را در طول هشت سال دفاع مقدس صادر کردیم، این هفته را بهترین زمان برای یادآوری جانفشانی رزمندگان و فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل‌های جدید دانست و افزود: این هفته یادآور حماسه رزمندگان اسلام در برابر کفر و تداعی کننده غیرت و از خود گذشتگی شهدا و ایثارگران است و امروز یاد و نام شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باید در جامعه پر رنگ شده و به نسل حاضر انتقال یابد.


شاهی تاکید کرد: در طول 200 سال اخیر ما جنگ‌های مختلفی را در کشور تجربه کردیم و در همه این جنگ‌ها بخش‌هایی از کشور به دلیل وابستگی حکومت‌ها و عدم حضور ملت در دفاع از کشور به بیگانگان داده شد، اما در دوران دفاع مقدس در جنگی نابرابر ملت ایران با ایثار و ایستادگی در برابر دشمنان و به رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) غلبه کرد.


وی ادامه داد: در حالی که صدام در قالب 12 ارتش مکانیزه و تجهیزات مدرن با حمایت همه قدرت‌ها و مجامع بین‌المللی و با پشتبانی تبلیغاتی کشورهای جهان به صحنه آمده و پشتیباتی همه جانبه می‌شد اما در این سو ملتی بود از جان‌گذشته بیرون آمده از انقلاب، ملتی که در برابر تمام تجهیزات و تحریم‌ها و تبلیغات ایستادگی کرد در برابر تمام متجاوزان باقدرت ایمان، مقاومت کرد و به پیروزی رسید.


فرمانده سپاه ناحیه پارس آباد، اعتماد به نفس، خودباوری و تفکر بسیجی در کشور را از دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس دانست و گفت: امروز به برکت همین دستاوردها استکبار با دست و پای شکسته برای اینکه در برابر منطق ایران کم نیاورد در پای میز مذاکره حاضر شد و امروز نگاه دنیا به کشور اسلامی متفاوت شده است و ایران اسلامی از عزت و عظمت برخوردار است.


جعفری شاعرلر: اگر امروز ایران اسلامی به رتبه‌های برتر علمی دنیا دست یافته و اگر قله‌های پیشرفت در زمینه‌های بیوتکنولوژی شیمی، سلولهای بنیادی، و هوا فضا و ... را فتح می‌کند همگی به برکت خون شهیدان است

شاهی، نقش استادان دانشگاه‌ها را در امر انتقال ارزش‌های این دوران مقدس مهم دانست و بیان کرد: مهم‌ترین رسالت این حوزه این است که ارزش‌های دفاع مقدس را از طریق بیان و قلم به دانشجویان و نسل آینده منتقل کنند.


فرمانده سپاه ناحیه پارس آباد در ادامه همچنین با قدردانی از بسیج دانشجویی شهرستان پارس آباد برای برگزاری اردوهای جهادی گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که برگزاری اردوهای جهادی در این شهرستان بسیار مناسب بوده است.


وی اردوهای جهادی را معنای واقعی بسیج بیان کرد و یادآور شد: این اردوها موجب دلگرمی و امیدواری محرومین است و سبب می‌شود روستائیان بدانند که نظام آنها را فراموش نکرده است.


رئیس دانشگاه آزاد پارس آباد نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: شهدای ما که عمدتاً جوانان این مملکت را شامل می‌شدند، افرادی بودند که برای تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی، دفاع از ناموس مردم و حفظ ارزش‌ها و احکام الهی تلاش کردند.


اکبر جعفری شاعرلر، هدف حمله بر علیه کشورمان از سوی صدام جنایتکار با همکاری ابرقدرت‌ها را به زانو در آوردن نظام نوپای جمهوری اسلامی نام برد و افزود: استقامت و پایداری در برابر مشکلات و وحدت و همبستگی ملت در برابر مشکلات رمز پیروزی ملت ایران اسلامی است.


رئیس واحد دانشگاه آزاد پارس آباد بیان کرد: اگر امروز ایران اسلامی به رتبه‌های برتر علمی دنیا دست یافته و اگر قله‌های پیشرفت در زمینه‌های بیوتکنولوژی شیمی، سلولهای بنیادی، و هوا فضا و ... را فتح می‌کند همگی به برکت خون شهیدان است.


تجلیل از کارکنان فعال و همچنین تیم فوتسال واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد و سماء پارس آباد از دیگر برنامه های اجرا شده در این نشست بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته